Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1547
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od varok »

Dobrý večer. Teď na zimu mě začal zlobit můj golfík s 1,6kou motorem. Je to rok výroby 98, takže už má něco za sebou. Teď mě pár dní trápí pár věcí. Špatně chytá studený motor. Ale to asi bude čidlem teploty chl. kapaliny, že? Prostě normálně točí startérem, motor naskočí, ale na nízké otáčky, dalo by se říci volnoběh. Teď když je venku zima kolem 0, tak se motor trápí a i trošku pár vteřin nepravidelně běží. Po chvíli se chytne. Předtím mi studený motor naskočil na zhruba 1100-1200 otáček a asi po 2 minutách to spadlo na volnoběh.
Druhý problém se týká naopak teplého motoru. Když se motor zahřeje a nechám ho běžet na volnoběh, pomchvíli se začne hrozně tzv. hádat. Otáčky houpou. Předtím to dělalo trošku, teď se to zhoršuje. Na otáčkoměru to vypadá asi o 1 dílek, tedy asi o 200 otáček za minutu. Není to ale plynulé houpání jako je u mého motoru běžné, ale takové hrubé vynechávání, jako by někdo ve vteřinových intervalech vypínal a zapínal přívod paliva. Vag-com nic neukazuje. Jo a dost to hulí z výfuku i na volnoběh. Nevěděl by prosím co by s tím mohlo být? Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od xerxes »

Nazdar vyměn teplotní čidlo startování by mělo být good taktéž u zahřáteho motoru by to mělo být o.k mkrkni ještě do bloku hodnot na to čidlo jaké dáva hodnoty

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1547
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od varok »

Zapomněl jsem včera napsat, že jsem zkoušel odpojit váhu vzduchu, když to začlo haprovat. Po odpojení se chod motoru uklidnil, jen se jemně zvedly otáčky. Po zpětném připojení to nějakou dobu hodně vynechávalo, po pár vteřinách se to uklidnilo. Už to bylo dobré. Ráno při cestě do práce motor na volnoběh hrozně škubal, až jsem se bál ať někde nezůstanu. Do práce jsem dojel. Odpoledne se to chovalo normálně. Připojil jsem to na vag-com a vypsalo mi to tyto chyby:
00520- Měřič hmotnosti/množství nasávaného vzduchu.
00523- Snímač teploty nasávaného vzduchu
00537- Lambda regulace- Horní hodnota dorazu

První 2 chyby jsou asi jak jsem odpojil tu váhu vzduchu, že? Co jsem našel na netu, tak čidlo teploty vzduchu by tam mělo být taky.
Ta 3 chyba nevím. Lambda sondu tam mám chvíli, asi rok a půl, originál Bosch přímo pro tenhle motor. Nechce se mi věřit že by byla po tak krátké době zase KO. Všechny chyby jsou sporadicky, takže asi jen někdy.

Teploty jsem koukal a vypadají všechny docela reálné. Ale zkoušel jsem jen teplý motor, ráno půjdu dříve a zkusím kolik to ukazuje při studeném motoru. A že to tak hrozně hulí i na volnoběh se mi taky nelíbí.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od xerxes »

Možná by poholo hodit auto z macohy ne dělám srandu.... Tesko říct buď teplotní čidlo možná váha vzduchu možná problém že jsi odpojit u tu váhu..

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1547
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od varok »

A jak se vlastně vůbec pozná prosím tě špatná váha vzduchu, nevíš?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1547
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od varok »

Měření ráno jsem neprovedl, málem jsem se přizabil na té ledovce a pak jsem už spěchal do práce. Před chvílí jsem přijel z práce. Nakonec je příčina možná někde jinde. Včera jsem doléval trochu oleje. Utřel jsem víčko na dolévání oleje od emulze. A dnes tam byla zase a více. Chtěl jsem zkontrolovat i chl. kapalinu. Po povolení víčka a odfouknutí by měla hladina trošku vylézt nahoru, ale jen trochu, ne? Je normální že mi to u motoru v provozní teplotě jakoby pod tlakem vytrysklo ven? Když vyndám měrku oleje, tak se motor začne hrozně hádat, hodně nepravidelný chod, to by nemělo, ne? A z víčka oleje to docela dost tlakuje, ale to mi dělá už delší dobu. Bojím se ale, jestli mi zase nestřelilo těsnění pod hlavou. Přitom jsem to dělal minulou zimu. A jak prosím bezpečně poznám, že je střelené těsnění pod hlavou? Už mě z toho asi mrdne. :evil:
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4765
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od srotty »

Pokud je chladící v provozní teplotě,budík ukazuje těch 90°,tak je normální,že voda z expanzky vytryskne. Je to natlakované.
Pokud je voda čistá,není v ní známka po oleji,nesmrdí po výfukových plynech a hadice nejsou tvrdé jako šutr,tak bych se fouknutého těsnění nebál. To,že je na víčku emulze,je v těchto chladných dnech normální. Jak dlouhé trasy jezdíš ?

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1547
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od varok »

Aha, tak možná to nebude tak horké jak to vypadá. No kapalina vypadá docela čistě. Alespoň to co mi vytrysklo ven. A ano, na teploměru bylo 90°C, předtím to chvíli běželo na volnoběh. Předtím jsem přijel z práce. Do práce to mám asi 15-16 km. Je pravdou že když mi minule střelilo těsnění pod hlavou, tak jsem měl majonézu i na měrce oleje atd. Teď tam není. Budu tedy kontrolovat kapalinu, protože se mi zdá, že mi jemně ubylo, proto jsem ji včera dolil a dnes kontroloval. Moc děkuji za uklidnění. Takže příčinu hodně kolísavého volnoběhu u zahřátého motoru budu hledat dále.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4765
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od srotty »

Zkus se podívat na to čidlo teploty vody,jak ti radil xerxes. Při studeném motoru musí mít teplotu okolí. To samé teplota nasávaného vzduchu (čidlo je součástí váhy vzduchu). Po nastartování musí obě teploty plynule stoupat. A co škrtící klapka,není zas.aná ? Nebo ji preventivně vyčisti a udělej zákl.nastavení.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od 11mAjA11 »

A vycistit od bordelu odvetrani klikove skrine, to taky dela hodne.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1547
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od varok »

To čidlo teploty kapaliny samozřejmě vyměním, i kdyby to tím nebylo. Sice životnost asi rok není moc a to jsem kupoval originál, no co se dá dělat.
Klapku jsem už jednou čistil i dělal základní nastavení. Krátce co jsem auto koupil, odhadem rok a půl.
Ta hadice odvětrání kliky je ta co spojuje ten plastový komínek na dolévání oleje s hadicí od váhy vzduchu ke škrtící klapce?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4765
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od srotty »

Jojo,hadice na odvětrání je ta u nalévacího hrdla. Ale ta bývá většinou prasklá,děravá a ne zacpaná. To si asi 11mAja11 spletl s 1,6 16V. Tam je odlučovač oleje na zadní straně bloku a propojen hadicí se vzduch .filtrem. A ta se ráda zacpává,hlavně v zimě.
Přílohy
trubka AKL.jpg
trubka 1,6 16V.jpg

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od 11mAjA11 »

Ona nekdy zaroste karbonem, na 16v takym slemem z kondenzatu a oleje. Jak je zakarbonovana tak pak praska (i v dusledku tepelneho namahani). Zly chod je i kvuli netesnostem kolem sani a egr..je toho spousta..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1547
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od varok »

Ten můj typ motoru AKL nemá egr ventil, ne? Zkusím překontrolovat sání, kabely ke svíčkám a svíčky. Kabely mám Tesla, ty modré. Lidi na netu je moc nechválí. Svíčky mám Brisk, chtěl jsem zkusit, ale nějaké dražší, už nevím přesně. VN modul tam je prý nově měněný než jsem auto koupil. No značka Topran, tak nevím. Tomu nějak moc nevěřím. Jaký je prosím váš názor na díly zn. Topran?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Neklidný chod teplého motoru AKL 1,6

Příspěvek od 11mAjA11 »

Topran podprumer, svicky Bosch nebo NGK, nic jineho nebude nikdy fungovat, kabely taktez..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“