Rádio, zapojení ant. zesilovače
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 11.12.2013 21:23
- Bydliště: Ústí nad Labem
Rádio, zapojení ant. zesilovače
Ahoj, potřebuji pomoci se zapojením rádia u mého Golfa.
Do ISO mi jde konektor A a B. U áčka potřebuji zapojit anténní zesilovač. Připojil jsem tedy k červenoozanžovému modrý od zesilovače. Poté jsem prohodil červený a žlutý (rádio nedrželo paměť).
Nyní k otázce, udělal jsem to takto správně? Nebo mám modrý drát zapojit k červenému drátu. Jde mi o to, že jsem v tom ISU musel přehodit žlutý a červený (jsou rozpojitélné v bužírce), tak jestli to mám nyní správně, abych neměl stále napájenou anténu.
U mého auta jsem bohužel nemohl využít PIN 5, protože je to tam nějak zvláštně zapojeno.
Prosím, o pomoc.
PS: za jak dlouho se vybije baterka, pokud to mám špatně ? Fotku jsem si vypůjčil.
Do ISO mi jde konektor A a B. U áčka potřebuji zapojit anténní zesilovač. Připojil jsem tedy k červenoozanžovému modrý od zesilovače. Poté jsem prohodil červený a žlutý (rádio nedrželo paměť).
Nyní k otázce, udělal jsem to takto správně? Nebo mám modrý drát zapojit k červenému drátu. Jde mi o to, že jsem v tom ISU musel přehodit žlutý a červený (jsou rozpojitélné v bužírce), tak jestli to mám nyní správně, abych neměl stále napájenou anténu.
U mého auta jsem bohužel nemohl využít PIN 5, protože je to tam nějak zvláštně zapojeno.
Prosím, o pomoc.
PS: za jak dlouho se vybije baterka, pokud to mám špatně ? Fotku jsem si vypůjčil.
Golf IV, 1.9 TDI 74 KW PD, AXR ....kombi
-
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 11.12.2013 21:23
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
Prosím prosím, pomoc Alespoň informaci o té výdrži baterii. Abych odjel z noční z práce
Golf IV, 1.9 TDI 74 KW PD, AXR ....kombi
- stevocz
- Profík
- Příspěvky: 1033
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
ako divne mas na svojom zapojeny pin 5? ja som ho vpohode pouzil. origo je riesene tak ze na tom pine 5 ide napajanie do radia. cize tento povodny kabel odpojis a namiesto neho das novy co ti ide na napajanie zosilnovaca.
antena tolko nezerie takze baterku ti tak skoro nevystavi. ale na akej farbe je teraz stale napajanie netusim.
antena tolko nezerie takze baterku ti tak skoro nevystavi. ale na akej farbe je teraz stale napajanie netusim.
GIV 1,9TDI ALH 3dv s DPF
-
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 11.12.2013 21:23
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
Díky za info. No zkusím to později vyfotit. Je tam těch kabelů nějak moc. Na 5 je podle mne kablík na světlo. Jedná se o modro šedý kabel. Jinak, myslíš, že se teda nemám bát vybíti baterie? Kolik tak cca může žrát napájená anténa 15mA ?stevocz píše:ako divne mas na svojom zapojeny pin 5? ja som ho vpohode pouzil. origo je riesene tak ze na tom pine 5 ide napajanie do radia. cize tento povodny kabel odpojis a namiesto neho das novy co ti ide na napajanie zosilnovaca.
antena tolko nezerie takze baterku ti tak skoro nevystavi. ale na akej farbe je teraz stale napajanie netusim.
Golf IV, 1.9 TDI 74 KW PD, AXR ....kombi
-
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 11.12.2013 21:23
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
Hlavně, když furt čtu návody a pod, tak to spíše vypadá, že jsem měl přerušit kabel v 7 pinu (červený a tlustý) a k němu zapojit zesilovač. Ten je asi spínaný, nikoliv ten červenooranžový.
Nyní mám asi trvale napájenou anténu. Vůbec nevím, jak zjistit, zda je kabel spínaný, nebo trvalý.....
Mam multimetr. Stačí tedy, abych měřil napájení přiložím + na kabel a na kostře si vezmu mínus? (napětí se ale měří přes zařízení, tedy takto jak to píšu, tak měřím proud)
Nebo musím měřit proud?
Nyní mám asi trvale napájenou anténu. Vůbec nevím, jak zjistit, zda je kabel spínaný, nebo trvalý.....
Mam multimetr. Stačí tedy, abych měřil napájení přiložím + na kabel a na kostře si vezmu mínus? (napětí se ale měří přes zařízení, tedy takto jak to píšu, tak měřím proud)
Nebo musím měřit proud?
Golf IV, 1.9 TDI 74 KW PD, AXR ....kombi
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
ten silný bilo-červený (silný) je stálé +12V pin 7
pin 4 je spínaný po klíčku slabý
ps. když to tak čtu tak bych si to nechal raději někde zapojit než ti něco shoří..
napětí se měří paralelně tedy přilož na pin 4 +12V po klíčku a mezi zem
pin 4 je spínaný po klíčku slabý
ps. když to tak čtu tak bych si to nechal raději někde zapojit než ti něco shoří..
napětí se měří paralelně tedy přilož na pin 4 +12V po klíčku a mezi zem
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 22.07.2015 20:10, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 11.12.2013 21:23
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
Moc děkuji za odpověď. Mám to tedy zapojené správně Že jomajrek001 píše:ten silný bilo červený je stálé +12V pin 7
pin 4 je spínaný po klíčku
A pak už nehraje roli, že dále v isu mám přehozený bílo červený a žlutooranžový ?
Golf IV, 1.9 TDI 74 KW PD, AXR ....kombi
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
prohazuje se to z důvodu paměti rádia pin 4 a pin 7 protože některá neorigo radia to mají nesmyslně prohozené a tím pádem když to neprohodíš tak se ti maže nastavení stanic radia atd
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 11.12.2013 21:23
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
Super. Tedy stávající stav by měl být v pořádku. Stanice se nemažou a mám prohozené dráty v ISU. Na žlutooranžový (spínané +12) mám ze strany do ISO zapojen zesilovač signálu.majrek001 píše:prohazuje se to z důvodu paměti rádia pin 4 a pin 7 protože některá neorigo radia to mají nesmyslně prohozené a tím pádem když to neprohodíš tak se ti maže nastavení stanic radia atd
Jen poslední věc. Proč je nelogicky slabší drát na spínání +12, když napájí rádio v provozu (větší odběr ampér) a proč je silnější drát určený pro paměť.
Z logiky věci vyplývá, že by tomu mělo být opačně. (bavíme se o kabelech, které vedou z auta do konektoru A, ale to je jasné z fotky).
Golf IV, 1.9 TDI 74 KW PD, AXR ....kombi
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
protože ten slabý určuje jen kdy se má radio zapnout - S-kontakt..
hlavní napájení pro zesilovače atd jde pořád ze silného drátu (jak již napovídá stálé +12V tak se neodpojí po zapnutí radia)
originál radio má ještě jeden stálý +12V pro SAFE
hlavní napájení pro zesilovače atd jde pořád ze silného drátu (jak již napovídá stálé +12V tak se neodpojí po zapnutí radia)
originál radio má ještě jeden stálý +12V pro SAFE
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 11.12.2013 21:23
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
Aha, já si myslel že to funguje takto:
Rádio je napájeno stálým 12+, které drží paměť - tam nesmím připojit anténu, nebo bude furt napájená
Po otočení klíčku, stykač připojí napájení a rádio je napájeno primárně z tohoto kontaktu. Proto mi bylo divné, že je to tak slabý káblik.
Díky za vysvětlení. Jsem rád, že to mám v suchu. Ještě zítra zkusím změřit proud v klidu. Pokud bude pod 30 miliamper, tak to nechám být ) )
Rádio je napájeno stálým 12+, které drží paměť - tam nesmím připojit anténu, nebo bude furt napájená
Po otočení klíčku, stykač připojí napájení a rádio je napájeno primárně z tohoto kontaktu. Proto mi bylo divné, že je to tak slabý káblik.
Díky za vysvětlení. Jsem rád, že to mám v suchu. Ještě zítra zkusím změřit proud v klidu. Pokud bude pod 30 miliamper, tak to nechám být ) )
Golf IV, 1.9 TDI 74 KW PD, AXR ....kombi
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
tak hlavně nezapomeň počkat než se uspí komfortka
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 11.12.2013 21:23
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
Můžu prosbu, jak dlouho to trvá? A mám rozpojit baterku a pak "uspat" auto. Někde jsem četl, že přes multimetr může jít proud jen 15 vteřin
A kolik je průměrný odběr u GIV při uspání.
A kolik je průměrný odběr u GIV při uspání.
Golf IV, 1.9 TDI 74 KW PD, AXR ....kombi
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
když to necháš 10minut tak to bude určitě stačit (je to kolem 2 minut - když odemkneš tak než ti zhasnou sami světla)
bývá kolem 35mA
bývá kolem 35mA
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 143
- Registrován: 11.12.2013 21:23
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Rádio, zapojení ant. zesilovače
Díky. Počkám až se uspí a změřím to. Díky moc
Golf IV, 1.9 TDI 74 KW PD, AXR ....kombi